fbpx

Toyota je opět nejhodnotnější automobilkou na světě

Toyota letos obhájila post nejhodnotnější automobilové značky světa v žebříčku Best Global Brands 2024 společnosti Interbrand. Zároveň jí patří i celkové šesté místo za pěti značkami technologických firem. Jde také o nejhodnotnější japonskou značku a celkově druhou nejcennější asijskou značku za korejským Samsungem.

Hodnota značky Toyota se letos zvýšila o 13 procent na celkové ocenění 72,8 miliardy dolarů. Co do tempa růstu šlo o 11. nejrychleji rostoucí značku na světě. Růst zaznamenala už pátý rok v řadě a od roku 2013 se hodnota značky Toyota zdvojnásobila.

Toyota podle hodnocení společnosti Interbrands vyrábí rozmanitou řadu vozidel po celém světě a podniká velké kroky ve vývoji ekologických automobilů, které pomáhají ke snižování emisí uhlíkových plynů.

Prodej elektromobilů Toyota celosvětově roste

Toyota v loňském finančním roce končícím v březnu zvýšila celosvětový prodej o 7,3 procenta na 10,31 milionu vozů. Výroba dosáhla 9,97 milionu kusů, což je meziročně o 9,2 procenta více. Celosvětový prodej bateriových elektromobilů Toyoty stoupl více než trojnásobně na 116 654 kusů. 

Oceňování značek v rámci žebříčku Interbrand se skládá ze tří složek. Základem je analýza finanční výkonnosti výrobku, posouzení role, jakou značka hraje v nákupním rozhodování a určení konkurenční síly značky.

Nenašli jste, co hledáte? Potřebujete poradit? Neváhejte se na nás obrátit.

Kontaktujte nás